Born2Fly
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Born2Fly

Wij zijn een freerun crew van België. in dit forum leren we jullie kennis maken met de tricks en geven we ook tips. plus we geven jullie de mogelijkheid om samen te komen.
 
IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  
Laatste onderwerpen
» voor de mensen die zich éééééxht vervelen xD
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 21:51 van Dasch

» Gamezzzzzz
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 21:50 van Dasch

» movie review
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 21:49 van Dasch

» muziek?????
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 21:47 van Dasch

» Regels: Lezen !!!!
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 20:59 van Dasch

» B2F op facebook
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 20:58 van Dasch

» Mental Block
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 20:57 van Dasch

» wat we nog doen!!!
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 20:55 van Dasch

» foto's van training houthalen sporthal
Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 20:54 van Dasch

Navigatie
 Portal
 Index
 Gebruikerslijst
 Profiel
 FAQ
 Zoeken

 

 Mental Block

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Stielo
Admin
Stielo


Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 13-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : zonhoven

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimedo 01 okt 2009, 10:02

iedereen heeft wel eens last van een mental block. maar heb via urban freeflow een een topic gevonden die ons eventueel kan helpen. http://www.urbanfreeflow.com/2008/12/26/get-your-head-together als er mensen zijn die et willen vertalen, be my guest ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
https://born2fly.actieforum.com
Dasch
Admin
Dasch


Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 15-09-09
Leeftijd : 31

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimedo 01 okt 2009, 13:09

Stielo schreef:
iedereen heeft wel eens last van een mental block. maar heb via urban freeflow een een topic gevonden die ons eventueel kan helpen. http://www.urbanfreeflow.com/2008/12/26/get-your-head-together als er mensen zijn die et willen vertalen, be my guest ^^
ik heb het juist geleze (ik heb toch niks beters te doen :s) en dit is ook echt nuttig xD ik ga dit zeker introduceren bij onze trainingen
Terug naar boven Ga naar beneden
GLO
Admin
GLO


Aantal berichten : 64
Registratiedatum : 16-09-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : SPAM SECTIE

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimedo 01 okt 2009, 16:49

Voor degenen die nieuw zijn op de sport, zijn er vele hindernissen op het vinden van vrije meningsuiting door middel van parkour; slechte fysieke conditie, gebrek aan ervaring met nieuwe technieken en nieuwe manieren van denken, en vele andere dingen die kunnen zijlijn uw voortgang en houdt u van stromend vrij. Voor de nieuwe traceur deze zijn niet alleen hinderpalen voor de vooruitgang, ze zijn ook kansen, jumping-off punten die brengt u naar een hoger niveau van atletisch, en nieuwe vormen van expressie.
Net als bij fysieke obstakels, maken ze vooruit interessante vooruitgang door het nemen van u uit de lineaire gedachtengang. Maar wat van de ervaring traceur, degene die weet de sport goed, maar wil hun loopt nog verder te verbeteren? Het kan een frustrerende ervaring om opnieuw te proberen en weer naar een fysieke acties, met name wanneer er lijkt weinig ruimte voor verbetering te verbeteren. Net als een nieuwe traceur leert om de wereld anders te zien, moeten de ervaren loper brengen hun geest in overeenstemming met hun lichaam. Alleen dan kunnen zij consequent presteren op een niveau dat hen in staat stellen om uit te breiden buiten hun huidige grenzen.

Elke sport heeft een geestelijke dimensie, en atleten en sport psychologen steeds meer vinden dat ervaren atleten meer uit scherpen hun gedachten dan van honen hun fysieke vaardigheden kunnen verwerven. Er zijn verschillende trucs die gebruikt kunnen worden om de geest te brengen in harmonie met het lichaam en de geest uit te voeren voor te bereiden op constant hoog niveau. Deze technieken zijn gebruikt door vele atleten voor eeuwen, maar pas de laatste jaren zijn ze wetenschappelijk zijn onderzocht en het kan nog vele jaren voordat wetenschappers ontdekken de precieze redenen dat deze technieken zijn zo effectief. Toch beschouwen de volgende ideeën om je hersenen te krijgen op ingesteld voor topprestaties.

Gebruik van RoutinesIn om vaker de ervaring dat de toestand van de focus en de prestaties bekend als 'de Zone', is het belangrijk om de omstandigheden waaronder deze ervaringen kan optreden creëren. Een manier om dit te doen is door middel van herhaling. Door het herhalen van bepaalde handelingen en associëren ze met bepaalde houdingen, gedachten en gevoelens, breng je jezelf in harmonie en in een consistente plaats waar topkwaliteit de norm is. Het gebruik van deze rituelen en routines kan worden gezien in het optreden van iedere professionele sporter - honkballers gaan tot vleermuis, basketbal spelers de voorbereiding op een vrije worp, elk klein zullen uitvoeren, stelt gedrag te brengen in een mentaliteit om te slagen. De traceur kunt gebruik maken van deze zelfde tactiek als voorbereiding op een uitdagende run.

Gebruik een set stretching routine, de voorbereiding van zowel het lichaam en de geest om sneller rennen, hoger springen en druk op verder. Repetitive beweging activeert een verschijnsel bekend als 'spier-geheugen'. Als een bepaalde activiteit opnieuw is uitgevoerd en weer, het is geleerd, niet alleen in onze hersenen, maar ook in de spieren wordt gebruikt voor die activiteit. Deze spier-geheugen kan eenmaal moeilijk verhuist naar een tweede natuur geworden en laat ons samen string combinaties van bewegingen die elk complexe combinaties van spiercontracties en releases. Door het onderwijs van je geest en je spieren die een set stretching routine is altijd een voorloper van fysieke activiteit, zal je lichaam leren om voor te bereiden op die activiteit met een verhoogde bloed-flow, hormonale reacties, veranderingen in de bloedsomloop en ademhaling en een heroriëntatie van de geest midden op de taak bij de hand.

MusicMusic is een krachtig hulpmiddel om de geest te brengen in focus en energie aan haar gids. Volgens dr. CI Karageorghis, PhD en sport en lichaamsbeweging, psycholoog aan de Brunel University, "... muziek verandert opwinding niveaus en kan daarom worden gebruikt als een vorm van stimulerend voor de concurrentie of als een kalmerend middel om rustig over-angstige atleten." Als je willen nerveuze zenuwen kalmeren, kunnen sommige zachte klassieke muziek brengen snelle rust en duidelijkheid aan de geest. Als u wilt Energize jezelf, u een popsong met een snelle beat en een pakkende melodie. Als je wilt jezelf verder te duwen, te verlengen verleden grenzen, vind jezelf wat hard rijden rock. De specifieke selecties is aan u, maar het effect zal hetzelfde zijn. Muziek is al lang bekend om een verscheidenheid van neurale en fysiologische effecten, beïnvloeden emotie, afgifte van hormonen en hartslag.

Studies hebben aangetoond dat de muziek veel aspecten van atletische prestaties kunnen verbeteren. In zekere zin gaat deze door afleidende je. In plaats van te merken het geluid van je ademhaling, of de pijn van je slechte knie, ben je bezig rillen op KC en de Sunshine Band. Dit maakt oefening leuker en veel minder saai. De tweede manier dat de muziek effecten prestaties door het stimuleren van de geest en lichaam. Sommige muziek leidt tot vele van de hormonen en fysiologische veranderingen die gepaard gaan met sportieve prestaties. Derde zal uw spel worden verbeterd door het ritme van de muziek. Een constante beat is zeer organische kwaliteiten, en helpen om de ademhaling te synchroniseren, repetitieve handelingen, en meer. Al met al zal de juiste muziek wonderen doen voor uw spel.

VisualizationMany deskundigen het erover eens, visualisatie is een sleutel tot het behalen van het mentale rand van enige activiteit. Door mentaal uitvoering van de taken en stappen alvorens hen fysiek te doen, het geeft je hersenen een kans om te oefenen en vervolgens te verbeteren. Je geest dan bereidt het lichaam voor de vooraf bepaalde plan van aanpak. Dan Edwardes heeft een uitstekend artikel geschreven over het onderwerp, "Where's Your Head At? Focus en Visualisatie ", en hij raakt aan veel van de voordelen van visualisatie.

De basis voor visualisatie zijn eenvoudig. Door zich de prestaties van een specifieke taak, is de geest in staat om zich voor te bereiden om daadwerkelijk doen. Opeenvolgende bewegingen worden, afstanden geschat, vlakken goed voor. In plaats van het gooien van jezelf in een situatie en hopen op het beste, laten we ons onderzoek naar de vele delen van de situatie en uitzoeken van de beste benaderingen van elk. Bovendien, visualisatie bereidt het lichaam binnen via kleine neurale impulsen, de zogenaamde micro-spierbeweging - in wezen de kleine afvuren van dezelfde zenuwen en spieren, die zal worden gebruikt in de activiteit.

Mantra / Self-DialoguingOften, wij nederlaag onszelf door te vertellen onszelf dat we niet kunnen doen, dat het onmogelijk is, dat we niet goed genoeg of zelfs alleen maar vertellen onszelf dat we bang. Doorgaans is dit innerlijke dialoog gaat verder zonder bewust doen - het is slechts een deel van de manier waarop we met onszelf. Echter, als deze negatieve self-talk is verkeerd, als het beperkt ons doen wat we in staat zijn dan moet veranderen. Dit kan vele vormen aannemen. Sommigen actief praten zichzelf op. "Goed, je kunt dit doen. Het is niet te groot een sprong - het is slechts iets groter dan die sprong maakte ik de andere dag in het park. Die sprong was niet zo moeilijk. Ik zou beter hebben gedaan. Ik kan beter. Ik kan dit doen. "

Anderen richten zich in plaats daarvan op een woord of een zin. Als ik herhaal mezelf macht het woord ', is de kans is groot dat ik fysiek zal reageren op een manier dat mijn mentale focus - met macht weerspiegelt. Als ik herhaal de woorden "Ik kan vliegen", is het niet moeilijk te begrijpen dat ik zeker zal hoger springen en verder. Ik kan dit doen omdat, in plaats van zich te concentreren op mijn beperkingen, ik ben om mijn geest te oefenen op mijn capaciteiten en mogelijkheden. Ik word vrij om meer te doen, omdat ik verwacht me om meer te doen.

BreathingIs ademhaling een mentale activiteit? Zou het niet beter als een lichamelijke activiteit? Toegegeven, er zijn fysieke elementen te ademen, maar er zijn ook fysieke aspecten van het gebruik van muziek, visualisatie en andere hoofdzakelijk geestelijke arbeid. Door zich te concentreren op onze ademhaling, kunnen we twee dingen: ten eerste, we mentale controle uit te oefenen over onze fysieke processen. Vaak door het verlaten van zo veel fysieke handelingen reflex en instinct, we nooit beter op hen, in plaats dingen te doen op dezelfde manier elke keer. Als we altijd dingen op dezelfde manier, zullen we nooit veranderen, en dat is de antithese van parkour.

Ten tweede, synchroniseren we onze mentale en fysiologische ritmes. De constante in en uit onze adem zal beïnvloeden het patroon van onze stappen, de timing van onze bewegingen en het kloppen van ons hart. Bij het synchroniseren van deze dingen, betreden we een toestand van eenheid waar we kunnen uitvoeren buiten de grenzen van wat we vooraf hebben gedaan.

Think About ItThese enkele suggesties zijn slechts een handvol van de mentale technieken die atleten kunnen inzetten om een mentale voorsprong te krijgen. Kijk op hen als een kans om je eigen prestaties en de vorderingen te verbeteren en er is weinig twijfel dat uw eigen ervaringen met parkour zullen profiteren. Je vindt jezelf te duwen dan wat u eerder kon doen en u vindt jezelf vaker ervaren van de vloeibaarheid dat maakt een goede run great. Keep on training en oefenen, maar vergeet niet om de spier die de meeste - uw hersenen heeft uitoefenen.




bedankt google translate Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Xormy
Admin
Xormy


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 14-09-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : in een huis :p

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimezo 03 jan 2010, 01:39

en ik maar denken terwijl ik las dat je dat zelf vertaald had xD
ik had moeten weten dat je daar te lui voor bent, glo :p
Terug naar boven Ga naar beneden
GLO
Admin
GLO


Aantal berichten : 64
Registratiedatum : 16-09-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : SPAM SECTIE

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimezo 03 jan 2010, 13:32

Citaat :
en ik maar denken terwijl ik las dat je dat zelf vertaald had xD
ik had moeten weten dat je daar te lui voor bent, glo :p
ik wil u het wel zien doen zonder een vertaal programa
Terug naar boven Ga naar beneden
Dasch
Admin
Dasch


Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 15-09-09
Leeftijd : 31

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimezo 03 jan 2010, 22:38

Xormy schreef:
en ik maar denken terwijl ik las dat je dat zelf vertaald had xD
ik had moeten weten dat je daar te lui voor bent, glo :p
haha xD that's the GLO way :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Xormy
Admin
Xormy


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 14-09-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : in een huis :p

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimezo 03 jan 2010, 23:16

GLO schreef:
Citaat :
en ik maar denken terwijl ik las dat je dat zelf vertaald had xD
ik had moeten weten dat je daar te lui voor bent, glo :p
ik wil u het wel zien doen zonder een vertaal programa
ik ben lui en ik geef dat toe xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Dasch
Admin
Dasch


Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 15-09-09
Leeftijd : 31

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimezo 03 jan 2010, 23:17

Xormy schreef:

ik ben lui en ik geef dat toe xD
dat valt goed mee :p je hebt toch een schema gemaakt :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Xormy
Admin
Xormy


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 14-09-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : in een huis :p

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimezo 03 jan 2010, 23:56

Dasch schreef:
Xormy schreef:

ik ben lui en ik geef dat toe xD
dat valt goed mee :p je hebt toch een schema gemaakt :p
das mijn sadistische kant xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Dasch
Admin
Dasch


Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 15-09-09
Leeftijd : 31

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 19:24

euhm ... nu het bijna terug training is , kan de mental block terug veel erger worden... dus lees deze tips zeker nog eens opnieuw, heb je mss iets aan Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Stielo
Admin
Stielo


Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 13-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : zonhoven

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 19:32

Dasch schreef:
euhm ... nu het bijna terug training is , kan de mental block terug veel erger worden... dus lees deze tips zeker nog eens opnieuw, heb je mss iets aan Wink

ik ga mij morge door de dag bezig houden met dit artikel fatsoenlijk te vertalen (en nie met google)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://born2fly.actieforum.com
Dasch
Admin
Dasch


Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 15-09-09
Leeftijd : 31

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 19:34

hoft nie joh :p wij zijn allemaal genieën en we kunnen dat wel zelf vertalen ^^
toch goed gedaan glo Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Stielo
Admin
Stielo


Aantal berichten : 38
Registratiedatum : 13-09-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : zonhoven

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 19:35

Dasch schreef:
hoft nie joh :p wij zijn allemaal genieën en we kunnen dat wel zelf vertalen ^^
toch goed gedaan glo Wink


dan doe k et gwn voor de fun en hou k de vertaling voor mezelf?

anders verveel k mij toch weer XD

mja tis wel een feit dat iedereen et verstaat
Terug naar boven Ga naar beneden
https://born2fly.actieforum.com
Dasch
Admin
Dasch


Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 15-09-09
Leeftijd : 31

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 19:38

Stielo schreef:



dan doe k et gwn voor de fun en hou k de vertaling voor mezelf?

anders verveel k mij toch weer XD

mja tis wel een feit dat iedereen et verstaat
als gy da wilt doen , doe da dan maar Wink maar et hoeft nie echt :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Xormy
Admin
Xormy


Aantal berichten : 105
Registratiedatum : 14-09-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : in een huis :p

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 20:50

Stielo schreef:
Dasch schreef:
hoft nie joh :p wij zijn allemaal genieën en we kunnen dat wel zelf vertalen ^^
toch goed gedaan glo Wink


dan doe k et gwn voor de fun en hou k de vertaling voor mezelf?

anders verveel k mij toch weer XD

mja tis wel een feit dat iedereen et verstaat

snelle vertaling: mental block= je hersenen bokeren je lichaam omdat ze weten dat je wel is heel lelijk en pijnlijk zou kunnen vallen. hierdoor val je meestal zowiezo.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dasch
Admin
Dasch


Aantal berichten : 163
Registratiedatum : 15-09-09
Leeftijd : 31

Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitimewo 17 feb 2010, 20:57

Xormy schreef:


snelle vertaling: mental block= je hersenen bokeren je lichaam omdat ze weten dat je wel is heel lelijk en pijnlijk zou kunnen vallen. hierdoor val je meestal zowiezo.
da klopt wel , maar tis ook vaak zo dat je geblokkeerd word , dus het gewoon niet doet Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Mental Block Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mental Block   Mental Block I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mental Block
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Born2Fly :: Training :: help-
Ga naar: